Praktisk information

Alt du bør vide, når du skal starte eller går i et behandlingsforløb:

Tryk på bjælkerne nedenfor og få viden om regler i forbindelse med afbud eller information om eksempelvis parkering og transport. Alle informationerne er vigtige, når du går til behandling eller træning hos Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter. Velkommen til fysioterapi i KBH S.

Vær opmærksom på at melde afbud i tide. På den måde undgår du at betale for den behandling, du har booket.
Uanset hvornår du melder afbud, vil det under alle omstændigheder være til stor hjælp for os og vores andre patienter/kunder, at vi modtager dit afbud, så snart du bliver klar over, at du ikke kan møde til din aftalte tid. Det giver os mulighed for hurtigst muligt at tilbyde behandlingstiden til en anden, som måske har et mere akut behov.

Hvordan melder du afbud?
Du kan enten sende os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com eller ringe til os på 32966002. Er vi optaget på telefonen, eller er det uden for åbningstid, læg da en besked på telefonsvareren. Ved enhver henvendelse, husk at oplyse dit fulde navn og din fødselsdato. På den måde er vi sikre på, hvem du er.

Afbudsregler for fysioterapi
Står du en situation, hvor du har brug for at melde afbud, skal du senest melde afbud 24 timer før behandling. Du kan melde afbud enten på vores telefonsvarer eller sende os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com. Ved for sent afbud (senere end 24 timer før behandling) eller ved udeblivelse fra behandling, bliver du opkrævet fuldt honorar efter gældende regler

Afbudsregler for alle andre behandlinger
Står du en situation, hvor du har brug for at melde afbud, skal vi senest have dit afbud 24 timer inden behandlingsstart. Du melder afbud enten på vores telefonsvarer eller sender os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com. Ved for sent afbud (senere end 24 timer før behandling) eller ved udeblivelse fra behandling, bliver du opkrævet fuldt honorar efter gældende regler.

Honorarets størrelse fremgår af vores prislister.

Alle behandlere på klinikken er selvstændige. De lejer sig ind i klinikfællesskabet: Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter. For dig betyder det, at hver behandler arbejder i sin egen forretning. Vi oplever, at denne virksomhedssammensætning nogle gange skaber forvirring i forbindelse med betaling. Derfor er klinikkens holdning og anbefaling, at du betaler efter hver behandling.

Du kan betale for din behandling på to måder

  1. Du betaler med kreditkort (Visadankort eller Mastercard) på vores selvbetjeningsterminal lige ved hovedindgangen.
  2. Du betaler med MobilePay, såfremt din behandler har et erhvervsnummer. Spørg din behandler herom.

Hvad gør du, hvis regningen ikke findes i selvbetjeningsterminalen?
Kommer du ned til betalingsterminalen, og maskinen siger, at der ikke ligger en regning på dit cpr-nummer, skal du endelig henvende dig til sekretærerne, så hjælper de dig.

Hvad sker der, hvis du går uden at betale din regning?
Vi oplever ofte, at kunder og patienter ringer til os helt forpustet og med dårlig samvittighed, fordi de tror, at de er rendt fra en regning. Rent teknisk kan det ikke lade sig gøre. Kl. 23.59 opgør vores selvbetjeningsterminal dagens aktiviteter. Ligger der en regning med dit cpr-nummer, som ikke er betalt, danner systemet automatisk en regning og mailer til dig. Du skal være opmærksom på, at det koster kr. 39,- i administrationsgebyr, og at regningen skal betales via din netbank.

Hvad gør du, hvis det er din forsikring eller din sundhedsordning, der skal dække din behandling?
Vi samarbejder med flere forskellige forsikringsselskaber og sundhedsordninger, kig under tilskud med forsikring og sundhedsordning, om dit selskab eller din ordning er med.

Hvad gør du, hvis du har spørgsmål til dine regninger og betalinger?
Start med at spørge sekretæren om hjælp. Kan sekretæren ikke svare, skyldes det, at alle behandlere er selvstændige og driver deres egen forretning. Sekretæren vil i dette tilfælde sørge for, at behandleren kontakter dig.

Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter har fokus på de fysiske adgangsforhold. Vi har i den forbindelse fået udarbejdet en beskrivelse af klinikkens adgangsforhold.

God adgang
Beskrivelsen er udarbejdet af foreningen “God adgang”, der drives af VisitDenmark, HORESTA (Hotel-, Restaurant- og Turisterhvervet) og Danske Handicaporganisationer (DH).

Herunder har du mulighed for at gå ind på de forskellige områder, hvor der ligger en beskrivelse af adgangsforholdene alt afhængig af, hvilket behov du har:

Personer med læsevanskeligheder
Udviklingshandicappede
Personer med astma og allergi
Hørehandicappede
Synshandicappede
Gang-, arm- og håndhandicappede
Kørestolsbrugere

Du har også mulighed for at læse den samlede beskrivelse af klinikken ved at følge et af nedenstående link:

Brug dette link, hvis du bruger computer

Brug dette link, hvis du bruger telefon eller tablet 

Offentlig transport med bus
5C og 250 stopper begge på Amagerbrogade lige ved Øresundsvej. Ved gang i almindeligt tempo når du klinikken på ca. 5 minutter.

Offentlig transport med metro
Du kan tage Metro M2 mod Lergravsparken. Står du af på Amagerbro, kan du ved gang i almindeligt tempo nå klinikken på ca. 12 minutter. Står du af på Lergravsparken, kan du ved gang i almindeligt tempo nå klinikken på ca. 10 minutter.

Her finder du rejseplanen.

Kommer du på cykel
Vi har cykelparkering lige ude foran hovedindgangen.

Kommer du i bil
Tæt på klinikken er der parkeringspladser. De er langs Kirkegårdsvej og ned ad Lillegrund og Bredegrund. Du kan holde gratis på disse veje, bare du holder lovligt. Der er tidsbegrænsning på 3 timer(Nyt pr. 1/8-2024)

Derudover deler vi parkeringspladser med resten af huset omme bag klinikken.  Her kan du være heldig at få plads. Parkeringspladsen finder du ved at køre ned ad Lillegrund eller Bredegrund alt afhængig af, hvor du kommer fra. Hvis du vælger at parkere der, skal du huske at hente en parkeringstilladelse i receptionen, da der er parkeringsrestriktioner på pladsen. Læg tilladelsen i din forrude.

Handicapparkering
Der er en handicapparkeringsplads lige ude foran indgangen til Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter.

Derudover er der også en på vores parkeringsplads bag klinikken. Parkeringspladsen finder du ved at køre ned ad Lillegrund eller Bredegrund alt afhængig af, hvor du kommer fra.

Se øvrige handicapparkeringer i området her.

Hos Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter har vi enkle og gennemsigtige priser. Priserne for fysioterapi viser de tillæg, du kan købe til dine fysioterapeutiske behandlinger, ligesom vi har udspecificeret alle priser for øvrige behandlingsformer. For de fleste behandlinger er første konsultation dyrere end de efterfølgende. Priser og varighed er forskellige fra behandling til behandling. Ens for alle er, at de er inkl. af- og påklædning samt journalføring. Hvor andet ikke er angivet, varer behandlingen op til 30 minutter.

For at opnå tilskud fra den offentlige sygesikring til fysioterapeutisk behandling, skal du have en læge- eller hospitalshenvisning.

Alle priser er angivet i DKK og viser prisen henholdsvis med og uden henvisning. Det fremgår også, om sygeforsikringen “danmark” giver tilskud.

Priser på alle behandlinger fremgår af vores prisliste.

Ring og tal med vores sekretærer

Du kan ringe på alle hverdage mellem 8.30 og 12.30 og bestille tid til behandling. Nogle gange har vi meget travlt, og du vil kunne opleve ventetid. Du kan evt. vælge at sende os en mail med dit navn og telefonnummer, så ringer vi til dig, så hurtigt vi kan.

Hurtig tidsbestilling, når det passer dig

Hos Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter kan du også booke online. Er du ny patient/kunde, og derfor ikke oprettet i vores system, gør du det i selve online-bookingen. Vi har hørt, at det kan være lidt kringlet at gøre det fra en mobil.

Den 1. april 2020 overgik vi til nyt it-system. Har du brugt onlinebookingen før, skal du blot trykke på “Har du glemt eller mangler du din kode?”.

Har du glemt din bookingkode, er du velkommen til at ringe til os 32966002 eller sende os en mail. Vi kvitterer herefter med en sms, hvor din bookingkode fremgår.

Vi gør alt, hvad vi kan for at passe på dig, når du kommer i Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter.

Skulle, der mod forventning ske en utilsigtet hændelse, kan du følge nedenstående link til pjecen “Hjælp os med at blive endnu bedre”.
Læs pjecen
Denne pjece omfatter også information om klage- og erstatningsmuligheder.

Lovbekendtgørelse nr. 903 af 26. august 2019 af sundhedsloven, kap. 61 – Patientsikkerhed:
Se lovbekendtgørelse nr. 903, kap. 61 her

Bekendtgørelse nr. 1 af 3. jan 2011 om rapportering af utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet m.v.:
Se bekendtgørelsen her

Vejledning nr. 1 af 3. jan 2011 om rapportering af utilsigtede hændelser i sundhedsvæsenet m.v.:
Se vejledningen her

Styrelsen for Patientsikkerhed, rapport om utilsigtede hændelser:
Se rapporten her 

Styrelsen for patientsikkerhed, eksempler på utilsigtede hændelser:
Se eksempler her

Tilskudsmuligheder

Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter har overenskomst med den offentlige sygesikring. Det betyder, at du kan få tilskud til fysioterapi, såfremt du har konsulteret din læge, og der er indikation for et behandlingsforløb. Du kan også få tilskud fra sygeforsikringen “danmark”, hvis du er aktivt medlem. Og har du en sundhedsordning, vil du også kunne få tilskud til en lang række behandlinger. Tryk på bjælkerne nedenfor og få mere viden.

Du kan få offentligt tilskud til fysioterapi, hvis du har været hos din læge eller en speciallæge. De skal have vurderet, at du har behov for et fysioterapeutisk behandlingsforløb. Dit sundhedskort, også i daglig tale kaldet ”det gule sygesikringsbevis”, er rent faktisk din dokumentation for, at du er omfattet af den danske offentlige sygesikring, som giver dig mulighed for at modtage fysioterapeutiske behandlinger med offentligt tilskud.

Hvor meget tilskud kan du få fra den offentlige sygesikring?
Når du har en henvisning fra din læge eller fra en speciallæge, dækker den offentlige sygesikring ca. 40% af det samlede beløb. For visse kroniske sygdomme og lidelser er det 100%. Tal med din læge herom.

Hvor længe er en henvisning gyldig?
Henvisningen skal aktiveres senest 2 måneder fra den dato, hvor din læge har udstedt den. Det vil sige, at din første behandlingsdato ikke må overskride datoen for de 2 måneder. Aktiveres henvisningen ikke, er den ugyldig. Du skal derfor på ny henvende dig til din læge og bede om en fornyelse af henvisningen. Når henvisningen er aktiveret, er den gyldig i 12 måneder fra første behandlingsdato.

Hvor mange behandlinger kan du få?
Vi giver de behandlinger, der er nødvendige. I princippet er der ingen begrænsning i gyldighedsperioden på de 12 måneder, så længe det er den samme henvisningsdiagnose.

Hvordan modtager vi henvisningen?
Når din læge har udstedt en henvisning på dig, lægges den ud på henvisningshotellet. Her kan alle landets fysioterapeuter hente den. Når du kontakter os og ønsker at bestille en tid eller booker online, sørger vi for at downloade henvisningen elektronisk, inden du møder. Derfor skal henvisningen senest være os i hænde på behandlingstidspunktet. Det vil sige, at er den ikke det, og du møder op, yder den offentlige sygesikring ikke tilskud til din behandling. Ønsker du tilskud fra den offentlige sygesikring, har du ansvar for, at vi har en henvisning på dig rettidigt.

Er du aktivt medlem af sygeforsikringen “danmark”, kan du få tilskud til fysioterapi, diætist, zoneterapi og visse former for akupunktur.

Taksterne for tilskud fra sygeforsikringen “danmark” kan du tjekke her.

Hvis du er medlem, giv os besked. Vi noterer oplysningerne i dine patientdata i vores journalsystem, og derved sendes informationen elektronisk til sygeforsikringen “danmark”. Når vi har registreret din betaling, udbetaler sygeforsikringen “danmark” dit tilskud jf. det udbetalingsinterval, du har valgt.

Sundhedsforsikring 

Vi samarbejder og afregner med en lang række af landets store forsikringsselskaber. Vores samarbejde betyder, at vi går ind og sender regningen direkte til dem, og hermed får du dækket det beløb, du rent faktisk skulle have betalt os.

Hovedparten af sundhedsforsikringerne dækker behandling ved fysioterapeut helt eller delvist. Husk at tage kontakt til din sundhedsforsikring forud for konsultationen for at være sikker på dækning. Medbringer du skriftlig dokumentation fra sundhedsforsikringen på dækning af aktuelle problem, kan vi i de fleste tilfælde afregne direkte med din sundhedsforsikring.

Bliver din behandling dækket af en sundhedsforsikring skal du være opmærksom på følgende:

  • Du har selv ansvaret for din forsikring, dvs. vilkårene omkring den, hvor mange behandlinger du er berettiget til, hvor mange behandlinger du har brugt og hvornår bevillingen udløber.
  • Vær opmærksom på, at der I nogle tilfælde kræves at du enten har fået en lægelig stillet diagnose eller en henvisning fra din læge, for at din forsikring dækker.
  • I de tilfælde hvor vi har samarbejde med forsikringen, skal vi have et brev/mail fra din forsikring – indtil da skal du selv afregne behandlingerne.
  • Dækker din forsikring mod forventning ikke, hæfter du selv for betalingen.
  • Forsikringen dækker ikke gebyr ved for sent afbud eller udeblivelse samt køb af engangslagner, elastikker m.m.

Ulykkesforsikring

Har du været ude for et uheld eller en ulykke resulterende gener i bevægeapparatet, dækker din ulykkesforsikring typisk. Kontakt din ulykkesforsikring og medbring dokumentation for dækning af aktuelle problem, så afregner vi gerne direkte med forsikringsselskabet.

Vi kan afregne direkte med de fleste forsikringsselskaber, men som patient hæfter du selv, hvis dit forsikringsselskab ikke dækker din behandling.

FAQ

Kommer du ned til betalingsterminalen, og maskinen siger, at der ikke ligger nogen regning på dit cpr-nummer, skal du endelig henvende dig til sekretærerne, så hjælper de dig. Er vores reception ikke bemandet, må du tilbage til din behandler og bede om hjælp.

Enten skynder du dig tilbage og betaler i terminalen ved at indtaste dit cpr-nummer. Din regning ligger i maskinen frem til kl. 23.59, hvor den opgør dagens aktiviteter. Havde du ikke mulighed for at komme forbi, så ligger din regning klar til, at systemet automatisk danner en regning til dig, som den mailer. Du skal være opmærksom på, at det koster kr. 29,- i administrationsgebyr, og at regningen herefter skal betales via netbank.

Du kan betale med både Visadankort og Mastercard. Desværre tager vores terminal ikke mod debetkort.

Ring til klinikken med det samme på 33966002 eller send os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com. Svarer vi ikke på telefonen, så læg endelig en besked på svareren. Husk at oplyse dit fulde navn og din fødselsdato samt hvornår, du har en tid og hos hvilken behandler. Læs mere under afbud og manglende fremmøde.

Vi samarbejder med et hav af forsikringsselskaber. Du kan tjekke hos dit selskab om de har et samarbejde med os og læse mere om vores samarbejde med forsikringsselskaber her. Du er også velkommen til at kontakt os på telefon 32966002.

Du skal sørge for at skaffe bevillingen fra dit selskab og sende os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com. Herefter kigger vi den igennem. Vi ser bl.a. på, om vi kan afregne direkte med dit selskab, eller om du selv skal lægge ud og sørge for efterfølgende refusion. Hvis vi kan afregne med dit selskab, opretter vi informationerne under dine patientdata i vores journalsystem.

Du skal henvende dig til egen læge. Lægen vil sikkert gerne se dig til en konsultation. Her vurderer lægen, om du har behov for fysioterapeutisk behandling, og udsteder en henvisning.

Lægen lægger din henvisning ud på Refhost. Det er herfra, vi henter den. Du kan bruge din henvisning i hele Danmark i gyldighedsperioden.

Vi skal senest have din henvisning på behandlingstidspunktet. Det vil sige, at har vi ikke det, og du møder op, så yder den offentlige sygesikring ikke tilskud til din behandling. Det betyder, at du skal betale den fulde pris for behandlingen. Det er dit ansvar, at vi har en henvisning på dig. Og det er vores opgave at hjælpe til. Det gør vi ved løbende at tjekke, om din læge har lagt en henvisning ud på dig. Kan vi se, det ikke er sket, kontakter vi dig. Det sker nemlig nogle gange, at lægen glemmer at trykke på en knap – vores erfaring er, at det mange gange bare er det. Dog har det en stor betydning for dig og for os.

Henvisningen skal aktiveres senest 2 måneder fra den dato, hvor din læge har udstedt den. Det vil sige, at din første behandlingsdato ikke må overskride datoen for de 2 måneder. Aktiveres henvisningen ikke, er den ugyldig. Du skal derfor på ny henvende dig til din læge og bede om en fornyelse af henvisningen. Når henvisningen er aktiveret, er den gyldig i 12 måneder fra første behandlingsdato, så længe det er den samme henvisningsdiagnose.

Vi giver de behandlinger, der er nødvendige. I princippet er der ingen begrænsning i gyldighedsperioden på de 12 måneder.

Det vil være en fordel for dig at oplyse os om det. Så kan vi nemlig indberette elektronisk til dem. På den måde vil du få udbetalt dine tilskud automatisk. Fortæl os det, enten til vores sekretærer, eller når du er til behandling, så noterer vi det i dine patientdata i vores journalsystem.

Dem får du lige så snart, vi har registreret din betaling som betalt i vores system. Sygeforsikringen “danmark” udbetaler herefter beløbet til dig jf. det udbetalingsinterval, du har valgt.

Tæt på klinikken er der parkeringspladser. De er langs Kirkegårdsvej og ned ad Lillegrund og Bredegrund. Du kan holde gratis på disse veje, bare du holder lovligt.

Derudover deler vi parkeringspladser med resten af huset omme bag klinikken.  Her kan du være heldig at få plads. Parkeringspladsen finder du ved at køre ned ad Lillegrund eller Bredegrund alt afhængig af, hvor du kommer fra. Hvis du vælger at parkere der, skal du huske at hente en parkeringstilladelse i receptionen, da der er parkeringsrestriktioner på pladsen. Læg tilladelsen i din forrude.

Der er en handicapparkeringsplads lige ude foran indgangen til Amagerbro Fysioterapi & Træningscenter.

Derudover er der også en på vores parkeringsplads bag klinikken. Parkeringspladsen finder du ved at køre ned ad Lillegrund eller Bredegrund alt afhængig af, hvor du kommer fra.

Se øvrige handicapparkeringer i området her.

Årsagen til at den ikke virker, kan være, at du ikke har brugt den siden den 1. april 2020. Her overgik vi til et nyt it-system. På onlinebookingsiden trykker du blot på “Har du glemt eller mangler du din kode?”.

Har du glemt din bookingkode, er du også velkommen til at ringe til os på 32966002 eller sende os en email til: amagerbro@fysioterapeuter.com. Vi kvitterer herefter med en sms, hvor din bookingkode fremgår.

Luk
Log ind
Luk
Kurv (0)

Ingen varer i kurven. Ingen varer i kurven.