Fokuserede shockwaves

foto tilpasset 08

Shockwaves kan også afhjælpe kroniske smerter. Behandlingsformen vinder mere og mere frem og stort set alle oplever en positiv effekt. Derfor tilbyder vi behandlingen her i København.

Effektiv behandling af dybereliggende skader

Denne behandlingsform kaldes også ESWT-chokbølgeterapi og på samme måde som RSWT-behandlingen, så skaber lydbølger den energi, som heler de beskadigede celler. Energien fra fokuserede shockwaves er dog op til 100 gange højere og kan derfor tilføje mere energi til behandlingen samt nå ind til beskadiget væv, der ligger op til 12 cm inde i kroppen.

Fokuserede shockwaves kan ligesom de radierende behandle:

• subakutte og kroniske seneoverbelastningsskader.

Spørg behandleren, hvis du er i tvivl om hvilken form for shockwaves, du skal vælge.

Derudover kan fokuserede shockwaves nå ind og behandle dybtliggende smerter i baller, hofter, ryggen mv., ligesom den kan behandle slidgigt og kalkdannelser i sener.

Disse diagnoser behandles alene med fokuserede shockwaves:

Der er ingen bivirkninger ved behandlingen, men du vil opleve ømhed i det behandlede område i dagene efter.

Niels kom til at gå igen

Niels gik med små tøffende skridt, da han kom ind på klinikken til Per Andersens behandling med fokuserede shockwaves. Hans skade havde vokset sig større og større gennem knap 2 år, og hans kone var begyndt at spøge med, at næste skridt ville blive en rollator.

Men fokuserede shockwaves blev vendepunktet for ham. "Jeg har været her 6-7 gange, og det har virkelig hjulpet. Jeg er ikke smertefri, men jeg kan gå. Det har været fantastisk, at man på så kort tid kan komme så langt," fortæller Niels.

Signe deltog i triatlon 11/2 uge efter en akut skulderskade

Lige før Signe skal deltage i en triatlon vælter hun på sin cykel og slår sin skulder slemt. Hun kan hverken svømme, cykle eller løbe. Per Andersen fra Amagerbro Fysioterapi giver Signe behandling med fokuserede shockwaves og allerede efter en enkelt behandling kan Signe gennemføre sin triatlon uden smerter.

"Jeg kunne gennemføre det her trialton uden at skulle spise smertestillende eller noget som helst. Jeg kan helt klart anbefale shockwaves til andre, hvis de har en akut skade eller noget, de har døjet med i længere tid," fortæller Signe.

En behandling med fokuserede shockwaves (ESWT) hos Per Andersen koster 550 kr.

Læs mere om Per Andersens faglige baggrund.

Bestil en tid via vores reception på telefon: 70 666 988 eller book online med det samme.

co2 neutral